АЗ НА ТЕБЕ, ТИ НА МЕНЕ

АЗ НА ТЕБЕ, ТИ НА МЕНЕ

Или как правилото за реципрочност провокира съгласие

Един ден, докато човек си чете книгата и получава просветление. Така се случи и с мен докато четях "INFLUENCE - THE PSYCHOLOGY OF PERSUASION” на американеца Robert B. Cialdini - Ph.D, by the way. Разбрах, защо циганката винаги първо ми дава стрък здравец, който после успява да осребри поне за 2 лева. Разбрах, защо днес - за 21 век си мисля, с кебапчета или календарчета все още се прави успешна политическа предизборна кампания. Разбрах, защо моя приятелка бе дала номера ми на търговската фирма за козметика. Разбрах, защо никога не съм приемала да ме черпят непознати по барове и дискотеки и винаги съм се чувствала некомфортно да приемам нежелани подаръци. Момичета, безплатен обяд няма и ако някой ви казва, че нещо е безплатно, то тогава стоката сте самата вие.

прочети повече...

ТВЪРДО ЗА БИЛБОРДОВЕТЕ

ТВЪРДО ЗА БИЛБОРДОВЕТЕ

Анализ на билбордовете София-Бургас

На път за морето със семейството ми, за да занимавам съзнанието си с нещо, защото не шофирах, а може би и заради лекия ми професионален дефект, реших да снимам билбордовете по пътя София-Бургас.

Още на излизането от София някой си господин Кадиев императивно ме предупреждава да внимавам как карам. Днес, повече от всякога мразя някой, който не познавам да ми говори в повелителна форма. Отдавна приключих с детската градина, училището и т.н. Господинът, си позволява да ми говори с този тон, защото се чувства загрижен за моя живот. Забележете, не за да не убия някой, или да не оставя детето си сираче, а заради София. И по-точно, животът ми е нужен за господин Кадиев заради изборите, които наближават. На мен лично веднага ми става антипатичен. Ако беше написал “Един живот изгубен по магистралите = един глас по-малко за мен.”

Карай внимателно - София има нужда от теб за да бъде различна. Георги Кадиев

прочети повече...

НЕВЪЗМОЖНИ ЗА ИЗБИВАНЕ

НЕВЪЗМОЖНИ ЗА ИЗБИВАНЕ

Идеи които се запомнят и послания на които хората откликват

Кои послания се запомнят от хората? На кои идеи вярваме и откликваме? В книгата си “MADE TO STICK - Why some ideas survive and others die”, братята Chip* и Dan Heath**, споделят инструмент, който ще ви помагне да дадете реална оценка на идеите си. Доколко те се разбират, възприемат, запомнят и въздействат на хората. Ценно.

прочети повече...

ИЗКУСТВОТО ДА ОБЩУВАШ В РЕКЛАМАТА

ИЗКУСТВОТО ДА ОБЩУВАШ В РЕКЛАМАТА

7-те закона на “сугестопедичната” реклама

Рекламата е форма на комуникация където марките общуват с избрана аудитория. Основната цел в това общуване е да се внуши определено рекламно послание, свързано с марката, продукта или услугата - “важният си ти”, “вкусно кисело мляко”, “най-щастливото място на света” и т.н. “Да внушиш, значи да предложиш избор.”

прочети повече...

WE ARE WHAT WE SHARE

WE ARE WHAT WE SHARE

conversation with Faris Yacob

3 days ago I met Faris Yacob on Twitterland - I’m one of his 25.2K followers. “You guys I’m in a really good mood right now. Do with it what you will.” - he twitted. And I did. It still amazes me - in the sense of Disney’s magic way - how much our context of communication had changed, the infinite opportunities that brings with it, and how fast it all can happen. Enjoy the flux.

The image is GeniusSteals principles printed on the back of their business cards

прочети повече...

ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ I

ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ I

За Бог, 1 милион, умирай трудно с канабис, лукчета и кибрит
и не силовият генерал

Тръгвам на целенасочена разходка- любопитно ми е аджъбъ, как политическите партии са избрали да похарчат едни пари, за да общуват с мен в предизборната си борба за гласове. Влизам в София идвайки от Пловдив, летището, или някой от източните кварталите, с така прекрасните имена, Дружба и Младост. Като начало, два са ОБРАЗИТЕ които ме стряскат. Първо, е образът на БОГ, изигран не от Морган Фрийман за съжаление, и не по кината...Действието се развива на Цариградско шосе...

прочети повече...

5 ГОРЕЩО ПРЕПОРЪЧАНИ КНИГИ

Искрено вярвам, че една книга има силата да промени живота Ви. Коледа идва, а правилно избраната книга е един от най-ценните подаръци. Този пост е и знак на благодарност към всички учители и хора, които споделят знанията, уменията и мъдростта си.

прочети повече...

ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ II

ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ II

Зелени мисли, ключодържател и книга, гражданинъ 22

на всеки километър и АБеЯ...

Продължението за неадекватните предизборни “кампании” на българските партии, вече го пиша с един по-горчив и кисел привкус в устата. Изборите приближават, а в разговорите с приятели и познати около мен цари пълно негодувание и разочарование. Забележете моля, края на думите - А НИЕ!?

прочети повече...

8 “МАТЕ-МАГИЧЕСКИ” ИДЕИ ОТ КАН 2014

8 “МАТЕ-МАГИЧЕСКИ” ИДЕИ ОТ КАН 2014

“Творческото мислене е смесица от математика и магия.”

Най-мащабният световен фестивал за реклама и творческо мислене в света събра миналата седмица 12 000 маркетолози, медия специалисти, дизайнери, рекламисти и артисти. Делегатите бяха вдъхновени от десетките хиляди състезаващи се реклами в 20 категории, както и от 125 часа лекции, със световно известни гости като Courtney Love, Sarah Jessica Parker, Martha Stewart, Joe Pytka, Spike Jonze, Jared Leto и много други. И както гениално обобщи един от тях, в контекста на марките, “творческото мислене е смесица от математика и магия”. Следват 10 любопитни и “мате-магически” идеи от CANNES LIONS.

прочети повече...

МОМИЧЕТАТА НА БОЖУР

Държа в ръцете си нещо по-старо и по-красиво от мен. 55 години по-късно, то попадна най-сетне и в моите ръце, благодарение на безупречния детекторски талант на сестра ми, да открива сред най-големите боклуци - перлата - Моден журнал БОЖУР - 1958 година.

прочети повече...

СЪТБАТА ОБИЧА СМЕЛИТЕ

СЪТБАТА ОБИЧА СМЕЛИТЕ

Интервю за Капитал Лайт с творческия директор на Дювал Гийом -
Джеофри Хентсън, понеделник, 1-ви септември

Предстои петнадесетото издание на Фестивала на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2014 под надслов “ДОБРОТО ПОБЕЖДАВА”. Миналия месец, в интервю за списание AMICA, шефката на една от най-големите рекламни агенции в България, казва че изпитва “срам от рекламния ни блок”. И ако очевидно “най-доброто” от творческа ни мисъл не е победила в рекламната пауза, то дано поне буквално го направи на фестивала. И все пак ако на някой му пука за това каква е добрата рекламна комуникация, 21 век в Европа, според думите на човек, твърдо отказал да бъде част от комуникационното замърсяване оставайки един от най-награждаваните

прочети повече...

ГЕРОИТЕ НА НАШЕТО ДЕТСТВО

ГЕРОИТЕ НА НАШЕТО ДЕТСТВО

Мечта-изложба за списание Дъга, 1979-1992 г.

Зимата на 2011- 2012 година, благодарение на http://razkazivkartinki.com, преоткрих единственото комикс списание на български, което съществуваше по време на моето детство, през осемдесетте години- списание ДЪГА. Прелиствайки дигитално страниците му, буквално бях ударена от Вдъхновението. Нуждата да се направи нещо с тези класически произведения, ненадейно се изпречи на моят път и не ми спести нито време, нито енергия. И както с всяко нещо, което идва от сърцето, и тук нещата почти ми се получиха. Е, почти...

прочети повече...

7 ЛЪВА <br> ЗА ТВОРЧЕСКА ЕФЕКТИВНОСТ

7 ЛЪВА
ЗА ТВОРЧЕСКА ЕФЕКТИВНОСТ

Как седем идеи носят злато за марките в Кан

Канско време e. Наградените кампании в категорията CREATIVE EFFECTIVENESS отново показват как творческото мислене може да генерира добавена стойност във всеки един момент от маркетинга на една марка - не само когато става въпрос за рекламна стратегия, но и когато се търси иновативно бизнес мислене.

прочети повече...

ИНОВАТИВЕН = КРЕАТИВЕН + ЕФЕКТИВЕН

ИНОВАТИВЕН = КРЕАТИВЕН + ЕФЕКТИВЕН

Десет световни нововъведения на марки и рекламни кампании

Вдъхновени от силни проникновения, през последната година, световните марки демонстрираха не просто поредните си продукти и услуги, а нови решения на реални проблеми. Те представиха креативни кампании, които най-много се доближават до етимологическото значение на латинския глагол "creare" - "създавам, творя", като успяха да изградят нови връзки между съществуващи вече неща. Следващите десет примера за “първи в света”, създадени като рекламни кампании, го доказват.

Мляко с вкус на музика

прочети повече...

ЛИЧНИ ГОДИШНИ ОТЧЕТИ

Празнуването на Нова Година е преди всичко ритуал, с който отмервам времето. Подаръкът, който отскоро си правя, са така наречените Годишни Отчети*. В тях отчитам пет неща от живота ми. Първо, какво важно ми се случи през изминалата година? Второ, какво ново научих? Трето, кои бяха хората до мен? И не на последно място, как съм се чувствала във връзка с по-горните събития и хора.

прочети повече...

МАРШ ОТ ТУКА №37

МАРШ ОТ ТУКА №37

Екстремно само срещу лев и петдесет

Петък 13-ти. Качвам се в маршрутка №37 и веднага ми става ясно, че това няма да е обикновено пътуване. По-необикновено дори от това, когато шофьора спря по средата на шосето някъде между Околовръстния и Цариградско за да повръща. Повръща дълго и обилно в храстите. След което избърса с ръка устата си, влезе в маршрутката, измърмори че е ял нещо гнило - не било от алкохола и подкара возилото. След 5 минути подаде билет на майка с дете. Но това беше друго пътуване.

прочети повече...

10% ПО-ЩАСТЛИВ

10% ПО-ЩАСТЛИВ

За “новия кофеин” - медитацията и книгата на Dan Harris “10% Happier”

Наричана “новия кофеин” и "най-здравословния наркотик”, медитацията има безброй предимства, от които се възползват елит от спортисти, политици, военни и бизнесмени. Всички те използват медитацията, за да повишат концентрацията си и нивото на осъзнаване и присъствие в сегашния момент, така че живота им да не се превръща в низ от емоционални подмятания. С две думи, медитацията може да ви даде конкретно предимство, както и да ви направи по-приятен човек.

прочети повече...

POINTS WORTH SHARING

POINTS WORTH SHARING

Пред-Новогодишни въпроси, цитати и размисли

Пиша този пост на 11-и ден от 11-и месец в 11:11 часа. Коледният Дух започва да ме завладява. Време за размисъл и вглъбяване. Изпращането на Старата и честването на Новата Година е ритуал, който далеч не служи само за отброяване на годините, а по-скоро за да предизвиква равносметка. Споделям няколко цитати, размисли и въпроси, които предразполагат ПРЕД-новогодишно.

прочети повече...

HAPPINESS-BRUSSELS

HAPPINESS-BRUSSELS

Колкото и да е гениална, креативността няма как да е полезна,

ако посланието изначално е грешно.

Избрах да се срещна и да говоря с творческия директор Филип Фос, защото ми хареса името на агенцията, в която работи - HAPPINESS-BRUSSELS. E, не може да се казваш Щастие-Брюксел и да си нещастен с това което правиш. Със сигурност подсъзнателно ме е привлякло и неговото име - като на био баща ми...А и начина, по който размахва надписа “hello mum” на уеб сайта на агенцията, ме трогна. Но най-вече, исках да пиша, за това как тази агенция се опитва да търси таланти- подходът им е интересен и доста предизвикателен... Състезанието което организират, с доста привлекателните награди като шестмесечен договор и IphoneGold, все още тече. За информация, клиенти на рекламната агенция са марки като Bombay Saphire, Labello, Nivea, Toyota, Schweppes, Martini, бисквитите Tuc и други. От работата им през последната година си заслужава задължително да спомена за две неща.

прочети повече...

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В СВЕТА

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В СВЕТА

Статия за Капитал Лайт -версия 2014-та

И тази година пиша за продукти и услуги появили се за първи път, като резултат от сътрудничеството между марки и творчески агенции. Възможността да сътвориш нещо, което до сега го е нямало, правейки връзки между информация, наблюдения и нужди е част от това което обичам в рекламата.

прочети повече...

ДВОР-ЦОВА МОДА

ДВОР-ЦОВА МОДА

Абитуриентката, Арлекино, Хавайката, Близначките, Лондон и Роза

Безкрайни нюанси на розово, червено и лилаво са пред очите ми. Има и жълто, и много зелено. Палитрата на всички цветове, от оригиналния им производител - природата- е на двора. Хващам една мисъл, точно преди да отлети - ако днешните абитуриенти съзерцаваха повече природата, нивото на естетическия им привкус ще се завиши видимо. Там, нагледно са показани всички възможни комбинации на цветове и форми.

прочети повече...

ФОТО СЕСИЯ FLORA EXSICCATA BULGARICA

ФОТО СЕСИЯ FLORA EXSICCATA BULGARICA

Хербарият на Анка Трифонова, 1937-1938

Човек може да намери вдъхновение буквално навсякъде - дори в боклука. Хербарият на г-жа Анка Трифонова, изхвърлен в кофата и спасен от баща ми, датира от 1937 година. Не разбирам от хербарий за съжаление, но очевадно е, че човекът изготвил този албум притежава и страстта, и знанието да “мумифицира” цветята.

прочети повече...

ВРАТОВРЪЗКИТЕ НА ТАТКО

Баща ми има повече от 136 вратовръзки. Не съм сигурна колко точно - всеки път когато ги преброявам, излизат с една, две повече от предишния път. Не я разбирах аз, тази неспираща нужда от вратовръзки, които седят в гардероба - някои девствени дори, никога неупотребявани.

прочети повече...

6 ЛЕЙБЪЛА С ЛЮБИМИ ТЕНИСКИ

Вярвам, че с любима нова тениска, лятото тръгва меко и леко. Привличат ме тениски с красива визия и смислено съдържание, които обикновенно в последствие се оказват и малка инвестиция. За наше удоволствие, 6 лейбъла, които почитат красивата творческа мисъл.

прочети повече...

7-ТЕ ГРЯХА НА БЪЛГАРСКАТА РЕКЛАМА

Преди два месеца, поради лични професионални нужди, бях принудена да се върна към писането - последно съм писала през 2004 година. Статията "Седемте гряха на българската реклама", която сътворих, публикувана в сайта на Капитал Лайт, определено предизвика интерес.

Seven deadly sins

прочети повече...

ГОЛЕМИТЕ РЕКЛАМНИ НАГРАДИ

ГОЛЕМИТЕ РЕКЛАМНИ НАГРАДИ

Фестивала на Креативността в Кан 2011

Здравейте,
започваме блогът с материали от рекламния фестивал в Кан, който тази година се прекръсти на Интернационален Фестивал на Креативността. Ще споделим с вас всички GRAND PRIX награди по категории (13 общо) със съответните снимкови примери и линкове.

PROMO & ACTIVATION GRAND PRIX

ROM

прочети повече...