ГОЛЕМИТЕ РЕКЛАМНИ НАГРАДИ

ГОЛЕМИТЕ РЕКЛАМНИ НАГРАДИ

Фестивала на Креативността в Кан 2011

Здравейте,
започвам блогът с материали от рекламния фестивал в Кан, който тази година се прекръсти на Интернационален Фестивал на Креативността. Ще споделим с вас всички GRAND PRIX награди по категории (13 общо) със съответните снимкови примери и линкове.

PROMO & ACTIVATION GRAND PRIX

ROMЗа първи път румънците взимат топ награда - GRAND PRIX в Кан. Наградата е на агенция BV McCann Erickson (Букурещ) за рекламната кампания на вафла ROM.
Вафлата ROM е традиционната вафла, която румънците познават от детството си - (нещо като българската Морена). На опаковката си има националното румънско знаме и като цяло проблемът на марката е носталгичното чувство с което я свързват младите. Марката губи връзка с тях, и те предпочитат да си купуват по “cool” вафли, предимно американски марки. Стратегията на рекламната агенция е била да предизвика националното его на младите хора като постави американското знаме на опаковката на ROM, предизвиквайки спорен дебат в цялата страна. Във втората част от кампанията марката ROM възвръща оригиналната си опаковка за да чества преоткрития патриотизъм на румънския народ.

PR GRAND PRIX

PR GRAND PRIX“Голямата Награда” за ПР е присъдена на австралийската рекламна агенция Clemenger BBDO Melbourne за кампанията й “Раздяла” (“Break up”) на Австралийската Национална Банка (National Australia Bank). Австралийците винаги са вярвали, че четирите най-големи банки в страната работят заедно, елиминирайки възможността за конкуренция. Като резултат една от тези банки остава незабелязана. NAB (National Australia Bank) от две години работи, за да бъде по-честна и по-конкурентна в услугите които предлага. Вместо да се бори с този предразсъдък на австралийците, а именно, че банките “работят заедно”, рекламната кампания прави публиката свидетел на раздялата на NAB с другите три банки. Посланието на марката завършва със слогана “ NAB. More give, less take. “

Direct GRAND PRIX

И в тази категория Grand Prix печели агенцията BV McCann Erickson (Букурещ) за рекламната кампания на вафла ROM (виж PROMO & ACTIVATION GRAND PRIX).

RADIO GRAND PRIX

Голямата награда за радио е връчена на агенцията Net#work BBDO Johannesburg за радио рекламите “‘Bud’, ‘Love’ и ‘Toby’ за Mercedes-Benz.
Серия от сюрреалистични мелодрами за връзки, които са можели да бъдат избегнати, благодарение на новите технологии - “blind spot” и “fatigue-prevention technology”, с които е снабден последният модел Mercedes-Benz.
По-долу са линковете към трите радио клипа :

OUTDOOR GRAND PRIX

OUTDOOR GRAND PRIXРекламната агениця Droga5 New York, взе приза за Външна реклама за кампанията си ‘Decode Jay-Z with Bing’ за Bing/Jay-z. Майкрософт иска да популяризира търсачката си BING сред младите хора, като изгради релевантна културна връзка с тях. За да дадат предимство на Bing в използването му, те решават да си партнират с музикалната хип хоп икона Jay-Z за лаунча на автобиографичната му книга “Decoded”. Творческото решение е буквално всяка страница от 360-те страници на книгата да бъде сложена на различни места по света, които илюстрират съдържанието й. Така феновете му могат да се разходят из местата за които се разказва в книгата и да преживеят историята на Jay-Z точно там където в действително се е случила. Всяка страница е на различна медия и ако медията не съществува, агенцията я създава- дъното на басейн, кутията на пица, на тениска, на кола, на чиния...В центъра на това преживяване - една дигитална игра, която използва търсачките и картите на Bing, давайки равен шанс на феновете да открият всяка страница от книгата и да я сглобят дигитално на създадения за тази цел сайт.

MEDIA GRAND PRIX

MEDIA GRAND PRIXКампанията “Homeplus Subway Virtual Store” за Tesco на корейската рекламна агенция Cheil печели приза в категория Медии. Факта, че корейците са на второ място по продължителност на работното време довежда рекламната агенция до радикално решение: да се отворят виртуални магазини на места с голям трафик на хора, като спирките на метрото например, където всеки със “смарт” телефон може да поръча от снимките на продуктите, които изглеждат точно както са и по рафтовете на магазина, благодарение на QR код. Малко след като се приберат хората, поръчките се доставя по домовете им. Чрез идеята за виртуални магазини, веригата магазини Tesco успява да спечели пазарен дял без реално да инвестира в нови магазини. Креативното решение - да се впишеш в ежедневието на супер заети с работата си хора, като докараш магазина при тях се оказва доста ефективно за Tesco.

PRESS GRAND PRIX

PRESS GRAND PRIX

И за Китай това е първата “Голяма Награда” в Кан. Печели JWT Shanghai с кампанията “Раят и Адът” (‘Heaven and Hell’) за куфарите Samsonite. Не само идеята е хитра, но и изпълнението е детайлно изпипано.PRESS GRAND PRIX

CYBER GRAND PRIX WINNERS

Три са наградите Grand Prix в категория Cyber (онлайн дигитална комуникация).

  1. Първата за агенцията Google Creative Lab New York за кампанията ‘The Wilderness Downtown’ за Google в под категория “Integrated Campaigns, Banners and Other Rich Media and Craft Category”. Интерактивното филмче на Chris Milk , включващо песента "We Used To Wait" на Arcade Fire, направено в HTML5 може да видите на: http://www.thewildernessdowntown.comCYBER GRAND PRIX WINNERS
  2. Втората награда е за дигиталната агенция R/GA New York за кампанията ‘Pay with a Tweet’ (Плати с цената на един Tweet), в под категорията “Innovative Thunder in the Viral Advertising Category”. ‘Pay with a Tweet е първата в света социална система за плащане, където хората могат да извършват покупки чрез стойността на тяхната социална мрежа. Всеки път когато платите с “tweet” даден продукт, вие казвате за него на своите приятели.Pay with a twitt
  3. Третият приз е за рекламната агенция Wieden+Kennedy Portland за кампанията на душ гела Old Spice (продукт на Procter & Gamble) в под категорията “Other Interactive Digital Solutions”.Old Spice

DESIGN GRAND PRIX

Cosmopolitan - DESIGN GRAND PRIXПриза за дизайн е присъден на агенцията Digital Kitchen Chicago за кампанията им ‘The Cosmopolitan Digital Experience’, създадена за The Cosmopolitan в Лас Вегас. Целта на хотел Cosmopolitan е да създаде уникално преживяване за своите гости и посетители. Творческото решение на агенцията е да персонифицира самата сграда, да й предаде живот, да й даде глас като превърне дигиталните табла във фоайето на хотела в живи арт-скулптури. DK създава визуални истории за всеки един от 500-те цифрови екрана, разположени във фоайето на хотела, асансьорите, казиното...Вижте повече на www.d-kitchen.com/work/digital-experience.

TITANIUM & INTEGRATED GRAND PRIX

TITANIUM & INTEGRATED GRAND PRIXЖурито реши да не дава Голяма Награда в категорията “Titanium”. “Голямата Награда” за категорията “Integrated” отива отново при рекламната агенция Droga5 New York, за кампанията ‘Decode Jay-Z с Bing’ за Bing/Jay-Z (виж OUTDOOR GRAND PRIX). Творческото решение на агенцията е да свърже Майкрософт с нова демография, като дава причина на милиони фенове на хип хоп иконата Jay-z да ползват търсачката Bing.

TITANIUM & INTEGRATED GRAND PRIX FOR GOOD

Leo Burnett Melbourne - за кампанията “SEE The Person”. Агенцията продуцира и промотира сингъла “Close My Eyes” на групата Rudely Interrupted. Музикалния клип завършва с посланието “See the person, not the disability”. Пет от шестимата членове на групата са с увреждания. За всеки download на парчето, се събират по 5 долара за благотворителната организация за хора с увреждания Scope. Музикалният клип кара хората да се замислят върху начина по който възприемат хората в неравностойно положение - инвалидите. Когато видиш човек в инвалидна количка например, ти прехвърляш неговия недъг върху личността му. Това е основния предразсъдък, който рекламната кампания се опитва да промени.

FILM CRAFT GRAND PRIX

Въведена едва миналата година, тази награда се присъжда на рекламен клип, показал умения в областта на режисура, сценарий, монтаж, умело използване на музика или “звуков дизайн” (sound design). Наградата печелят пак DROGA5 New York с клипа за Puma “AFTER HOURS ATHLETE”.

CREATIVE EFFECTIVENESS GRAND PRIX

Това е нова категория за фестивала (дебатът за нейното политическо коректно появяване продължава). Тя се присъжда за кампания, чиято креативност е оказала реална промяна върху консуматорското поведение, “brand equity”, продажбите и където е измерима печалбата. Допускат се само кампании и реклами, които са стигнали до номинациите или са спечелили награди предишната година в Кан . Първата за тази категория Grand Prix отива за Abbott Mead Vickers BBDO Лондон, за рекламата ‘Sandwich’ на чипс Walkers. Чипсът Walkers присъства в обедното меню само на един от десет англичанина. Агенцията вижда потенциал за марката в развиване на стратегията, която цели да промени консуматорското поведение - да накара повече хора да купуват чипса като част от обедното им меню. Творческата идея е да се докаже, че чипса Walkers може да направи всеки сандвич по-забавен, дори и градчето Sandwich, Kent. Серия от събития-изненади, водени от известни личности превръща Sandwich от най-заспалото градче в най-забавното в цяла Англия. Кампанията помага да се увеличи таргета на марката с 26%.

FILM GRAND PRIX

Голямата Награда за рекламен клип спечели агенцията Wieden&Kennedy (Амстердам) за клипа на Nike ‘Write the Future’. “За първи път рекламният клип прескача времевата 30 секундна бариера”. - коментира Tony Granger, президент на тазгодишното жури за Рекламен клип. “Добрата новина е, че историята която се разказва в рекламния клип вече не е вързана с 30 секундната рамка. Лошата новина е, че е точно толкова неприятно да седиш и да гледаш лош 5 минутен клип, колкото и лош 30 секунден клип.”

Любопитно ни е да разберем какво мислиш.

КОМЕНТАРИ (0)

КОМЕНТИРАМ


Add a new comment:

Разрешени тагове: <b><i><br>