ТВЪРДО ЗА БИЛБОРДОВЕТЕ
Анализ на билбордовете София-Бургас
На път за морето със семейството ми, за да занимавам съзнанието си с нещо, защото не шофирам, а може би и заради лекия ми професионален дефект реших да снимам билбордовете по пътя София-Бургас.
Още на излизането от София някой си господин Кадиев императивно ме предупреждава да внимавам как карам. Днес, повече от всякога мразя някой, който не познавам да ми говори в повелителна форма. Отдавна приключих с детската градина, училище и т.н. Но господина си позволява да ми говори с този тон, защото се чувства загрижен за моя живот. Забележете, не за да не убия някой, или да не оставя детето си сираче, а заради София. И по-точно, животът ми е ценен за господин Кадиев заради изборите, които наближават. На мен лично веднага ми става антипатичен. Ако беше написал “Един живот изгубен по магистралите = един глас по-малко за мен.” със сигурност щеше да ме спечели - поне с първобитната си прямотата.
Следващият билборд е без послание. Продукти на фон и уеб сайт. Виси сред полето някак дебилно недовършен.
Не след дълго на магистралата ми се изпречва една доста сложна композиция, дори за преминаващ пътник с 60 километра в час, с рекламни познания. Водачите директно отпадат като таргет, а концентрираните пътници едва ли могат да обработят за част от секундата информация, която се състои от композиция с две изречения и снимка с няколко участника. Не знам колко години трябва да минат, за да се научат някои хора, че БИЛБОРДЪТ се гледа в движение и това което внушава трябва да е сведено до едно “просто” послание. Може би тъкмо се научават и после ги сменят - с нови, които не знаят и така до безкрай. Ужас!
Сложната композиция е последвана от много проста визия. Вечните НОМЕР ЕДНО. Марките, които когато напишат, че са номер едно - хората им вярват. В какво и защо са номер едно - задълбаването пречи на таргета - само го надценява. Евала, номер едно!
След номер едно, идва наистина номер едно - Ицето, който се цели. Колко по-забавно щеше да е ако в снимката, Ицето, ексклузивно се целеше директно към минаващите по магистралата коли. Иначе, несъмнено Ицето е ловец, който и играе и пИчели.
Някъде между номер едно и наистина номер едно, искам да отдам специална почит на ветерана билборд, който в сегашния си вид носи някакво закачливо допълнително намигване. Пловдивският Панаир има ли чувство за хумор? Две ръкостискащи се ръце - символ на нови възможности и партньорства. К’во му е лошото на това международно, вечно послание? Като паметник е този билборд, ей!
Като говорим за класика и история на рекламата в България не може да не споменем любимия на всички билборд за КАПКОВО НАПОЯВАНЕ. Визията е вечна и някак докосва емоционално всеки един от нас. Освен тези, които не са били кърмени. Сори.
УВОЛНИТЕЛЯТ на Бойко от партията на Яне Янев е отново “некъв” жалък опит за политическа кампания. До ден днешен избягвам да се заобикалям от хора, които се дефинират чрез избора и позицията си на плюещи някой друг.
Завършвам с някои класни примери от морската стилистика - казина, ресторанти, замъци и динени Галени.
Първата с гордост ще я кръстя “РАЦИ & КРАЦИ”. За миг се чудя дали не е достатъчно забавна сама по себе си, за да пиша каквото и да е, но съзнанието ми ме изпреварва с различни сценарии- раците се сервират от сервитьорки-стриптизьорки, или преди да ни ги сервират, раците ги убиват по доста садистичен начин - с камшик, или може би пък тези раци са афродизиаци...
Замъци & Пайнери. Тяхната комуникация веднага придобива стойност в моите очи с последователността в използването на цветовия код, който краси архитектурната сграда, както и комуникацията за самата увеселителна програма. Червено и жълто - цветовете на бързата консумация - сервират ги като в MacDonald’s.
Не знам за вас но аз съм твърдо против премахването на билбордовете по пътя за морето - те определено не продават, но искрено ме забавляват и някак си успяват да ме подготвят за един по-мек сблъсък с морския културен шок. И ако си чужденец, или дълго не си се прибирал в родината, тези билборди разказват една реална история за състоянието в което се намира страната ни. Демек,те имат и образователно илюстративна стойност.
КОМЕНТАРИ (0)