ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ II
Зелени мисли, ключодържател и книга, гражданинъ 22
на всеки километър и АБеЯ...
Продължението за неадекватните предизборни “кампании” на българските партии, вече го пиша с един по-горчив и кисел привкус в устата. Изборите приближават, а в разговорите с приятели и познати около мен цари пълно негодувание и разочарование. Забележете моля, края на думите - А НИЕ!?
НОМЕР 23, ВИЕ ДА НЕ СТЕ ОТ ЗЕЛЕНИТЕ?
Гледайки клипа бях убедена че някой, който не обича зелените си прави шега. В такъв контекст, това произведение може евентуално да забавлява. Но видеото е качено официално в youtube канала на Зелените, което означава, че няколко зелени са го мислили, взели са решение да похарчат едни пари (колкото и малко да са те) като заснемат зелена коса, зелена кола и 23 градински Червени домати. Жалко. 23 зелени краставици биха се вписали далеч по-добре в концепцията. Три пъти зелено за щастие, ура! От посланието “Чиста природа. Честна политика”, остава едно такова зелено... Какво точно поръчителите и създателите на този видео клип искат да постигнат, нека фантазията на всеки от вас заговори сега :)
ГРАЖДАНИНЪ 22 НА ВСЕКИ КИЛОМЕТЪР
Името, визията, както и избрания канал за комуникация - вестник - подсказват, че партията не говори на “младите и модерните”. Оставила ги е на Герб. Не бих си причинила да навлизам в професионални детайли за графичната идентичност, но няма как да не спомена безумието, което се получава още при главата на вестника: “КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ За Лява България!" Другари и другарки, крайно време е, моля Ви се да приемете, че ДИЗАЙНЪТ на думите и изреченията има значение за тяхното възприятие - той е част от контекста, който определя смисъла им. Нека се порадваме и на червеното сладко камионче с предупредителния надпис НА ВСЕКИ КИЛОМЕТЪР (снимката според вестник Дневник е от фейсбук профила на Мая Манолова). А какъв ефект има върху хората заглавието на филма "НА ВСЕКИ КИЛОМЕТЪР" ме хвърля в размишления и въпроси...Естествено, както вече казахме, ГРАЖДАНИНЪ 22 не е между 18-30 годишните. Защото очевидно тази референция няма да му говори кой знае какво. Ако пък, партията говори на гражданите 30-45 г. - моята генерация - филма НА ВСЕКИ КИЛОМЕТЪР има носталгичен привкус с различни емоционални реакции, което би било малко рисковано, ако се търси горе долу еднозначен положителен ефект...Гражданинъ Кадиев запазва своя минимъл императивен стил от 2011-та година (виж 3-ти пост в блога). За три години е махнал само удивителната. Продължавам да настоявам за едно МОЛЯ поне (все пак все още не се познаваме). Употребата на местоимението ТВОЯТА също е неуместно. Но май, императивния стил върви ръка за ръка с притежателните.
№14 АБВ или А, Бе, Я...
Пак на Плиска, пак на опъната маса, пак нещо раздават. Ключодържатели. Специални, с пластмасови монети за колички за пазаруване. Това, някоя верига супермаркети да ми го подаряваше, за това че съм им лоялен клиент, улеснявайки ме като пазарувам, в случай, че нямам стотинки за количка - разбирам. Но партия? Защо?! До ключодържателите са наредени книги. Второто "защо?!" ме цапардосва и Любопитството ме задърпва към момичето от сергията на АБВ. “Е (ехидна усмивка), ние не раздаваме кебапчета, а книги” - ми отговаря ТО... Може би, прочитайки някоя и друга книга, ние ще станем по-умни и тогава, и само тогава ще разберем, ЗАЩО да гласуваме за АБВ и каква точно е връзката между раздаването на книги и ключодържатели за пазаруване и моя вот.
Някъде измежду краката ми се въргаля листовка на Божидар Лукарски - "ВСИЧКО Е В ТВОИТЕ РЪЦЕ". Е, взимам я в моите ръце и освен, че кандидата е от Реформаторския блог, научавам че говори и сръбски, че преди 23 години е завършил гимназията за древни езици и култура, и че от 2008 е адвокат на свободна практика. Изглежда симпатичен, но не си търся половинка, пък и за съжаление не мога да му предложа работа...
Спирам до тук, Тъпо-то и Тъжно-то ме хващат за гърлото.
Хич не драги ни участници в предизборния фарс и масовото комуникационно замърсяване, ако Вие сега не успявате да си зададете правилните въпроси, да определите ясно на кои хора говорите, какви са техните нужди и как да спечелите гласове им, ако нямате никаква стратегия още преди старта, какъв точно избор да направи нормалния човек?! Нима не е логично, ако една партия се провали във воденето на собствената си рекламна предизборна комуникация, с определения за нея бюджет и стратегия, аз да НЕ гласувам за нея? Все пак нормално е, ако се дъните на кварталната училищна пиеса, да не искат да ви допуснат да играете в Народния Театър.
Най-гадното е, че междувременно износа на мозъци продължава и аз ще съм една от тях.
КОМЕНТАРИ (0)