ГРИЖА НИ Е САМО ЗА ЕДНО НЕЩО...
- нашите фенове и нашата марка- от собственика на Angry Birds
Peter Vesterbacka -съсобственик на Rovio Mobile, създатели на играта Angry Birds се опита да сподели с тазгодишните делегати на фестивала в Кан неговата визия за успех на марката.
Финландската компания пуска на пазара играта Angry Birds през декември 2009 година. За по-малко от година и половина тя става номер едно по продажби в 79 страни с 250 милиона изтегляния, а във Щатите държи тази позиция вече 270 дни.
За да бъде успешна една игра трябва да има интересен герой, да е лесно достъпна и разбираема за всички - от 2 до 72 - и да е пристрастяваща, споделя Peter. Но основното нещо на което играта Angry Birds дължи голяма част от успеха си е връзката, която има с феновете. “Да имаш постоянен диалог с феновете, ти дава предимството да ги познаваш. Ние може да кажем нещо на нашите фенове за играта чрез една тениска, (сътрудничество с веригата Abercrombie & Fitch) защото знаем къде ходят нашите фенове и какво харесват. Много малко големи марки отговарят на всеки tweet или e-mail, както ние го правим всеки ден.” - споделя Vesterbacka. Дори едно от нивата в играта е вдъхновено от детска рисунка на техен фен - 5 годишно момче, дете на приятели. Непрекъснатият диалог с феновете е част от тяхното ДНК - начина по който Rovio Mobile правят нещата.
На въпрос от публиката “Как разбрахте, че играта която сте измислили ще стане хит?”, Vesterbacka отговаря “Когато Nicholson (съсобственик във фирмата) даде телефона си на майка му за да я тества (той винаги тества всички игри на майка си) и тя не му го върна”.
Друга малка тайна за изграждането на успешна марка, според Peter е да не наказвате вашите фенове, а да ги възнаграждавате. Ние в Angry Birds даваме “златни звезди” на играчите. Съвет към феновете на играта : “Придържайте се към златните звезди - един ден те ще имат голяма стойност”.
В дългосрочен план, висшата цел на една успешна марка е да има колкото се може повече фенове. Не консуматори - а хора с които споделя нещата в които наистина вярва, хора, които познава. Все повече марки имат практиката да се допитват директно до мнението на своите потребители както за създаването на бъдещ продукт, така и за промотирането на настоящ. Твоят истински фен е най-добрата ти реклама. Марките, които ще печелят за в бъдеще са не тези, които ще говорят най-добре, а тези които умеят да слушат най-добре феновете си. На това ни учат създателите на Angry Birds.
КОМЕНТАРИ (0)